Jak przebiega kupno produktów od chińskiego fabrykanta ?

Chiny to ogromny kraj, gdzie wytwarza się faktycznie wszystko. Przy taniej sile roboczej artykuły są o wiele tańsze niż w innych częściach globu. Odnalezienie właściwego towaru, czy też grupy wyrobów jest najistotniejszą częścią interesu importowego. Chiny są dużym kontrahentem handlowym Polski w Azji pod względem kosztów komunikacji handlowej łącznie, oraz rozmiarów importu.

Najlepszą metodą, z punktu widzenia przedsiębiorcy z Polski na odszukanie partnera z Chin jest internetowa platforma nowa platforma zakupowa biznesowa. Portale na ogół poniekąd weryfikują wiarygodność producentów. Jeżeli zdecydowano zakupić towar od chińskiego wytwórcy, trzeba sprawdzić czy obok propozycji widnieje znaczek certyfikatu zaufania.

import z Chin

Autor: Richard Barton
Źródło: http://www.flickr.com

Import z Chin można zlecić jednostce zewnętrznej, która za taką usługę pobiera prowizje. Dobrodziejstwem takiego podejścia jest zminimalizowanie ryzyka powiązanego z importem bezpośrednim, oraz pozostawienie formalności wyspecjalizowanym podmiotom, w szczególności znającym się na lokalnym rynku chińskim. Taki podmiot zajmie się odszukaniem kontrahentów, weryfikacją, negocjacjami handlowymi, sprowadzeniem próbek produktów, kontrolą nad dokonaniem zamówienia, kontrolą jakości, także wysyłką produktów i obsługą celną.

Najłatwiejszym postępowaniem rozróżnienia firmy pośredniczące od kluczowych producentów jest skontrolowanie oferty, jeśli jest szeroka najprawdopodobniej wtedy mamy do czynienia z pośrednikiem. Import owych artykułów może okazać się droższy. Zaletą pośredników może być z kolei dokładniejsze przekrojowe rozeznanie w danym segmencie rynku, oraz wyłowienie produktów najlepszej jakości. Na domowej stronie internetowej danego producenta trzeba szczególną uwagę zwrócić na certyfikaty.

Import z Chin łączy się z odrębnymi rodzajami negocjacji aniżeli wykorzystywane w handlu polskim, przede wszystkim formy i reguły płatności, okoliczności umów handlowych, jak też o wiele dłuższe terminy dostaw towarów niż w przypadku zleceń składanych u lokalnych kooperantów (czytaj więcej. Kłopoty komunikacyjne powstające z bariery językowej także znaczące sprzeczności w mentalności i kulturze biznesowej często są parametrem utrudniającym rozwój interesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*